Reż. Anurag Kashyap, Zoya Akhtar, Dibakar Banerjee, Karan Johar
2018
język hindi
Cztery opowieści w jednym filmie. Każda sfilmowana przez innego reżysera. Łączy je tytułowa żądza.
to historia zamężnej nauczycielki Kalindi (Radhika Apte), która uwiodlszy swego studenta Tejasa (Akash Thosar), uprzedza by się w niej nie zakochał.
Proponuje seks bez zobowiązań, boi się jego natarczywosci. On w tym związku pozostaje bierny, daje się, pozwala jej. Z czasem okazuje się, że mimo obaw o karę za nadużycie władzy
natarczywa okazuje się kobieta ...
staje obsługiwanie rodziny angażującej jego małżeństwo, podawanie herbaty dziewczynie przeznaczonej na żonę mężczyźnie, z którym przed chwilą jeszcze łączyła ją głęboka intymność...
Dibakar Bakterie (
Khosla Ka Ghosla!, Oye Lucky, Lucky Oye!, Detective Boyokesh Bakshy!, Shanghaj, LSD: Love, Sex aur Dhokha) przedstawia nam rozgrywająca się w bliskości morza, w oddzielonego od bohaterów szklanymi ścianami domu relacje trójki ludzi, Reeny (Manisha Koirala), Salmana (Sanjay Kapoor) i Sudhira (Jaideepa Ahlawata). To powoieść o żonie zdrazającej męża z jego najlepszym przyjacielem ...
przedstawiam nam historie zaaranżowanego małżeństwa,
w którym on Paras (Vicky Kaushal) czuje się szczęśliwie spełniony nie zauważając tego, że w ich życiu seksualnym żona Megna (Kiara Advani) nie odczuwa żadnej przyjemności.
Dopiero przypadkowe publiczne w rodzinie odkrycie jej samozaspokajania się wibratorem daje im szansę na szukanie wzajemności doświadczeń...
Filmy indyjskie oglądam od kilkunastu lat. Jeszcze na początky XXI wieku te filmy, w których bohaterom
przydarzył się pocałunek budziły sensację, czasem aktorów atakowano za to, że wkraczają tym pocalunkiem na ekranie w sferę nieobyczajności. Minęły lata. I dziś oglądam film, w którym czterech reżyserów przedstawia w całej dosłowności kilka aktów seksualnych plus 2 masturbacje (w tym jedna pod śpiew "Kabhi Khushi Kabhi Gham; tu i tu w filmie autorstwa Katana Johara).
W między czasie Indie od 1991 roku zliberalizowały swoją gospodarkę, otworzyły się na Zachód i poczynając od miast i ludzi bogatych zmieniają się. Pokazują więcej. Kobieta domaga sie swoich praw. Rodzinną strukturę podmywają doświadczane zmiany.