Sikandar - w pistolet w ręce dziecka
Reż. i scenariusz: Piyush Jha (King od Bollywood, Chalo America)
2009 język hindi, urdu, hindustani
Muzyka: Shankra- Loy-Ehsaan
Zdj. Somak Mukherjee (Mumbai Cutting)
IMDb 6.7/10
सिकन्दर
سِکندر
Sikandar Raza (Parzan Dastur) i Nasreen (Ayesha Kapoor) to zaprzyjaźniona ze sobą para dzieci.
Chłopiec gnębiony w szkole marzy o sile, która umożliwi mu przeciwstawienie się napastnikom. Pewnego razu po drodze ze szkoły znajduje on pistolet, porzucony pewnie przez kogoś z bojowników o wolność Kaszmiru. Jego posiadanie daje mu złudzenie siły. Przemienia jego życie. Wkrótce nauczony strzelać przez jednego z rebeliantów kaszmirskich
zostaje przez tegoż przekonany do tego, by zabił Mukhtara Masoodi (Sanjay Suri)
zabiegającego o pokój w tym rejonie polityka kaszmirskiego. Dzięki Nasreen nie dochodzi do zamachu, ale następuje łańcuch zdarzeń, którego częścią jest zamach na meczet, zabójstwo, poszukiwanie przez reprezentującego armię indyjska w Kaszmirze pułkownika Rajesha Rao (Madhavan)....
W wikipedii czytając hasło na temat terroryzmu w Indiach trafiłam na wzmianki o takich filmach o tym problemie jak Anwar i Sikandar. Oba mnie (szczególnie w porównaniu z Roja czy Tahaan) rozczarowały. Temat Kaszmiru ciekawi mnie, więc z zapałem zaczęłam patrzeć na film, uważnie wypatrując obrazów Kaszmiru, analizy jego problemów, licząc, że temat dziecka w cieniu wojny (bohater stracił w jej wyniku rodziców) poruszy mnie równie jak w Tahaan. Ale nie. Coś sztucznego zrażało mnie do tego filmu. Fabuła w pewnym momencie zaskakuje, ale w sposób który obudził we mnie jeszcze mniej zaufania. Krajobrazy piękne, ale historia nieprawdziwa.
PIOSENKI:
2009 język hindi, urdu, hindustani
Muzyka: Shankra- Loy-Ehsaan
Zdj. Somak Mukherjee (Mumbai Cutting)
IMDb 6.7/10
सिकन्दर
سِکندر
Sikandar Raza (Parzan Dastur) i Nasreen (Ayesha Kapoor) to zaprzyjaźniona ze sobą para dzieci.
Chłopiec gnębiony w szkole marzy o sile, która umożliwi mu przeciwstawienie się napastnikom. Pewnego razu po drodze ze szkoły znajduje on pistolet, porzucony pewnie przez kogoś z bojowników o wolność Kaszmiru. Jego posiadanie daje mu złudzenie siły. Przemienia jego życie. Wkrótce nauczony strzelać przez jednego z rebeliantów kaszmirskich
zostaje przez tegoż przekonany do tego, by zabił Mukhtara Masoodi (Sanjay Suri)
zabiegającego o pokój w tym rejonie polityka kaszmirskiego. Dzięki Nasreen nie dochodzi do zamachu, ale następuje łańcuch zdarzeń, którego częścią jest zamach na meczet, zabójstwo, poszukiwanie przez reprezentującego armię indyjska w Kaszmirze pułkownika Rajesha Rao (Madhavan)....
W wikipedii czytając hasło na temat terroryzmu w Indiach trafiłam na wzmianki o takich filmach o tym problemie jak Anwar i Sikandar. Oba mnie (szczególnie w porównaniu z Roja czy Tahaan) rozczarowały. Temat Kaszmiru ciekawi mnie, więc z zapałem zaczęłam patrzeć na film, uważnie wypatrując obrazów Kaszmiru, analizy jego problemów, licząc, że temat dziecka w cieniu wojny (bohater stracił w jej wyniku rodziców) poruszy mnie równie jak w Tahaan. Ale nie. Coś sztucznego zrażało mnie do tego filmu. Fabuła w pewnym momencie zaskakuje, ale w sposób który obudził we mnie jeszcze mniej zaufania. Krajobrazy piękne, ale historia nieprawdziwa.
PIOSENKI:
Nr | Piosenka | trwa | śpiewają | muzyka |
---|---|---|---|---|
1 | Allah Hoo | 4:57 | Hrishikesh Kamerkar, Yash Narvekar | Justin-Uday |
2 | Arzoo - Naat | 2:00 | Mehrajuddin | Shankar-Ehsaan-Loy |
3 | Chaal Apni | 3:29 | Hamsika Iyer, Hrishikesh Kamerkar | Justin-Uday |
4 | Dhoop Ke Sikke | 6:09 | Shankar Mahadevan, Anousha Mani | Shankar-Ehsaan-Loy |
5 | Gulon Mein | 4:58 | Mohit Chauhan | Justin-Uday |
6 | Gulon Mein - 1 | 5:17 | K.K. | Sandesh Shandilya |
7 | Manzaraat | 3:32 | Shilpa Rao | Justin-Uday |