Sloneczniki

Mod - wróć do mnie za 10 lat

Reżyseria: Nagesh Kukunoor (Dor, Iqbal i 3 Deewarein)
Premiera: 2011
Tytuł:Przekręt?, Obrót?, Zwrot?
Język: hindi
IMdb 6,6/10


मोड़



Miejscowość Ganga w górach Nilgiri. Ananya (Ayesha Takia) żyje w małym domku po mamie. Troszcząc się o ojca ((Raghuvir Yadav). Wspierana przez ciotkę (Tanvi Azmi)  Popijającego i daremnie od lat czekającego na powrót żony. Dziewczyna dorabia jako kelnerka w miejscowym lokalu. Pewnego dnia w jej domku, w którym Ananya trudni się naprawianiem zegarów,



 pojawia się Andy (Ranvijay Singh), nieśmiały, milczący,



 młody mężczyzna. Między Aanyą i Andym rodzi się miłość,


jednak pewnego razu Andy nie rozpoznaje w mieście Ananyi, a gdy ta podąża za nim, znika w domu opieki nad ludźmi chorymi psychicznie. Zaniepokojona dziewczyna dowiaduje się, że Andy, zakochany w niej od dziecka kolega  z klasy, w rzeczywistości zginął 10 lat temu. Kim więc jest nieznajomy, zakochany w niej mężczyzna


 i czy jego miłość do Ananyi nie stanowi dla niej zagrożenia?
...


Mam słabość do filmów, które rozgrywają się w pięknych, górskich widokach  Nilgiri,



 w zieleni plantacji herbacianych. A jeśli do tego ludzkim relacjom towarzyszy takie ciepło, jakie czujemy w rozmowach miedzy Ananyą a jej ojcem, jeśli  reżyserii podejmuje się Nagesh Kukunoor,



 którego cenię za Dor, Iqbal i 3 Deewarein, liczę wówczas, że historia zapadnie mi w pamięć. Czy zapadnie? Ten film nie poruszył mnie tak, jak  w swoim czasie Dor, czy Iqbal, niemniej wciągnął piętrową intrygą, budowaniem napięcia związanego  z tym, że ktoś, kogo już  kochamy, okazuje się być kimś innym, do tego osobą w odczuciu społecznym nie budzącą zaufania, nieobliczalną, trudną do tworzenia więzi, planowania wspólnego życia w przyszłości. Czy miłość bohaterki uleczy w bohaterze rany z przeszłości, jego szaleństwo? W pewnym momencie miałam mieszane uczucia - chciałam wierzyć w opowiadaną historię, chciałam dla bohaterów dobrego końca, ale coś się rwało... Ayeshę Takię lubię za Dor, ale w tym filmie czasem zdarzały się momenty, że wydawało mi się, że widzę przed sobą porcelanową laleczkę.




Mod ma swój nastrój: harmonijka, zdjęcia Kishore Kumara, życie w kluczu przeszłości, akceptacja dla ludzkiej słabości, zatrzymany czas, ale tylko mnie pogłaskał. Nie poruszając zbytnio. Mimo tematu choroby psychicznej.  Swoją drogą bohaterka musiała być bardzo głodna delikatnej czułości, jeśli zakochała się w mężczyźnie uwięzionym w tak paraliżującej nieśmiałości. Można by powiedzieć: dobrze, że okazał się, kim innym.

Muzyka -  Tapas Relia.

Nr tytuł śpiewają

1. "Tu Hi Tu"   Shivam Pathak & Shreya Ghoshal
2. "Ai Meri Jaaniya"   Shivam Pathak
3. "Chand Pal Ke Hamsafar"   Shankar Mahadevan & Shreya Ghoshal
4. "Aaj Main Ho Gayi Jawaan"   Raghubir, Shreya Ghoshal & Hrishikesh
5. "Tu Hi Tu" (Unplugged) Vijay Prakash
6. "Aaj Main Ho Gayi Jawaan" (Remix) Raghubir & Shreya Ghoshal


Można, wg mnie, obejrzeć.