Sloneczniki

Dil Hai Ki Manta Nahin

Reżyseria:    Mahesh Bhatt ('Zakhm")
Scenariusz:   Robin Bhatt
Produkcja:    Mukesh Bhatt
Zdjęcia:        Pravin Bhatt
Obsada:       Pooja Bhatt, Aamir Khan, Anupam Kher, Tiku Talzania
Muzyka:       Nadeem-Shravan ("Raja Hindustani", "Dhadkan", "Raaz", "Deewana")
Tytuł:           Serce odmawia posłuszeństwa
Gatunek:      komediodramat miłosny
Premiera:      1991
Nominacje:   3 nominacje (dla reżysera i za role - Aamir, Anupam Kher)
Oceny:         IMDb 7.3/10, Tamanna 6/10

  

Młodziutka Pooja (Pooja Bhatt) , córka milionera chce kolejnej gwiazdkiz nieba. Upatrzyła sobie na męża pewnego aktora. Ojciec (Anuoam Kher)podejrzewa, że aktorowi chodzi, nie tyle o Pooję, ile o jej pieniądze. Zabrania ślubu. Zakochana Pooja ucieka z domu ruszająca utobusem przez Indie . Chce dojechać do grającego w Bangalore  aktora. W autobusie spotyka czarującego kpiarza, reportera Raghu (Aamir Khan).Wpadaon na pomysł, że napisze artykuł o ucieczce córki milionera. Towarzyszy jej, aby zebrać o niej materiał dla swojej gazety. Jednocześnie jednak zaczyna się nią opiekować. Z każdym dniem podróży młodzi czują do siebie coraz więcej.
Raghu wiedząc, że niewiele może zaoferować przywykłej do bogactwa dziewczynie, boi się wyznać jej miłość. Tymczasem ojciec za odnalezienie córki wyznacza nagrodę...



Ten film to podróż przez Indie i po uczuciach pary odtwarzanej przez Aamira Khana i młodziutką Pooję Bhatt. Bohaterowie przypadkowo spotykają się w autobusie jadącym prze subkontynent.  W tej historii nie ma nic prócz ucieczki, pogoni i stopniowego wzajemnego odkrywania siebie, poddawania się uczuciu, ze to jest ten, że to jest ta, że jesteśmy sobie przeznaczeni. W niedopowiedzeniu, zawieszeniu głosu, ucieczce spojrzeń, w smutku rozmijania się.

  

Najbardziej zapamiętałam scenę noclegu w pokoju rozdzielonym zasłoną i to, co bohaterowie mówią do siebie w piosenkach. Zdumiewając się, że ktoś przed chwilą jeszcze obcy zajmuje coraz więcej miejsca w moich myślach.


Wzbudzając w sobie zazdrość. Wahając się przed wyznaniem miłości utrudnionym różnicą statusu bohaterów.  A wszystko to pod muzykę duetu Nadeema-Shravana, który już zdobył sobie nagrodę Filmfare w filmie z Aamirem "Raja Hindustani.
Historię (adaptacja klasyka Franka Capry "It Happened One Night" z C. Gable, remake "Chori Chori" z Rajem Kapoorem)  zrealizowano rodzinnie. Grająca główną rolę młodziutka Pooja

  

 jest córką reżysera Mahesha Bhatta ("Zakhm"). Jeden z producentów Mukesh Bhatt  i scenarzysta Robin Bhatt są braćmi reżysera. Za kamerą stanął ich kuzyn Pravin Bhatt. Mamy więc do czynienia ze znanym w Bollywoodzie Klanem Bhatt.
Historię uwiarygodniają naiwna w swej świeżości Pooja Bhatt (która znam w dojrzalej już roli w "Zakhm" i jako reżyser  "Paap") i i to zabawnie kpiący, to skrycie poruszony Aamir Khan, któremu dziś nie dano by już tyle palić na ekranie. Zawadiacki duch wolności. Człowiek drogi, na której nagle spotyka go miłość.
Warto wymienić jeszcze kogoś. Anupam Kher w roli ojca rozpuszczonej jedynaczki. Otwarty hałaśliwy, pełen radości życia swoją grą pozwala zapamiętać, że w tym filmie możemy zobaczyć jeszcze jedną miłość - ojca do córki.  
I Tiku Talzania w roli podtrzymującego, zawsze gotowy pomocy szefa i przyjaciela głównego bohatera.

Czy warto obejrzeć jeszcze jedną historię z miłości z nieodłącznym strachem, że bohaterka może wyjść nie za tego, kogo pragnie jej serce? W dodatku w przestarzałej formie lat 90-ch. Dla Aamira - tak.


"Galayat Sanakali Sonyahi"
 Dil Hain Ki Maanta Nahin

(śpiew nagroda Filmfare – Anuradha Pardwal)
Adaen bhi Hai
Tu Pyar Hai Kisi Aur Ka
"Dil Tujhe Aa Gaya"
"Main Ishq Da Lagya Rog"
"Dulhan Tu Dulha Main" - korowód weselny