Sloneczniki

Lust Stories - Opowieści o pożądaniu

Reż. Anurag Kashyap, Zoya Akhtar, Dibakar Banerjee, Karan Johar 
sequel "Bombay Talkies" tejże czwórki reżyserów
2018
język hindi
IMDb 6.6/10
Cztery opowieści w jednym  filmie. Każda sfilmowana przez  innego reżysera. Łączy je tytułowa żądza.
Opowieść Anuraga Kashayapa, którego znam z  (Black Friday, No Smoking,Queen, Raman Raghav 2.0, Gangs of Wasseypur, Sacred Games, Dev D. Gulaal, Mukkabaaz)
to historia zamężnej nauczycielki Kalindi (Radhika Apte), która uwiodlszy swego studenta Tejasa (Akash Thosar), uprzedza by się w niej nie zakochał.
Proponuje seks  bez zobowiązań,  boi się jego natarczywosci.  On w tym związku pozostaje bierny,  daje się, pozwala jej. Z czasem okazuje się, że mimo obaw o karę za nadużycie władzy natarczywa okazuje się kobieta ...
Opowieśc Zoyi Akhtar (Zindagi Na Milegi Dobara, Dil Dhadakne Do, Luck By Chance, Gully Boy) zaczyna się od pełnego zwierzęcej namiętności aktu seksualnego między Sudhą (Bhumi Pednekar) i Ajitem ( Neel Bhoopalam).  Służącą a jej pracodawcą. Zaraz potem jej zadaniem
staje  obsługiwanie rodziny angażującej jego małżeństwo, podawanie herbaty dziewczynie przeznaczonej na żonę mężczyźnie, z którym przed chwilą jeszcze łączyła ją głęboka intymność...
Dibakar Bakterie (Khosla Ka Ghosla!, Oye Lucky, Lucky Oye!, Detective Boyokesh Bakshy!, Shanghaj, LSD: Love, Sex aur Dhokha) przedstawia nam rozgrywająca się w bliskości morza, w oddzielonego od bohaterów szklanymi ścianami domu relacje trójki ludzi, Reeny (Manisha Koirala), Salmana (Sanjay Kapoor) i Sudhira (Jaideepa Ahlawata). To powoieść o   żonie zdrazającej męża z jego najlepszym przyjacielem ...
Karan Johar, którego znam z  Kabhie Khushi Kabhie Gham, Kuchh Kuchh Hota Hai, Kabhi Alvida Na Kehna, My Name Is Khan, Student of The Year
przedstawiam nam historie zaaranżowanego małżeństwa,
w którym on Paras  (Vicky Kaushal) czuje się szczęśliwie spełniony nie zauważając tego, że w ich życiu seksualnym żona Megna  (Kiara Advani) nie odczuwa żadnej przyjemności.

Dopiero przypadkowe publiczne w rodzinie odkrycie jej samozaspokajania się wibratorem daje im szansę na szukanie wzajemności doświadczeń...

Filmy indyjskie oglądam od kilkunastu lat.  Jeszcze na początky XXI wieku te filmy, w których bohaterom

przydarzył się  pocałunek budziły sensację, czasem aktorów atakowano za to, że wkraczają tym pocalunkiem na ekranie w sferę nieobyczajności. Minęły lata. I dziś oglądam film, w którym czterech reżyserów przedstawia w całej dosłowności kilka aktów seksualnych  plus 2 masturbacje (w tym jedna pod śpiew "Kabhi Khushi Kabhi Gham; tu i tu w filmie autorstwa Katana Johara).

 W między czasie Indie od 1991 roku zliberalizowały swoją gospodarkę, otworzyły się na Zachód i poczynając od miast i ludzi bogatych zmieniają się.  Pokazują więcej. Kobieta domaga sie swoich praw. Rodzinną strukturę podmywają doświadczane zmiany.