Sloneczniki

Fareb - zranieni zdradą

                       

  

फरेब

Reżyser:
Deepak Tijori
Produkcja: Rajev Singh, Sanjeev Jaiswal
Scenariusz: Bijesh Jayarajan
Muzyka: Anu Malik
Obsada: Manoj Bajpai, Shilpa Shetty, Shamita Shetty, Kelly Dorje
Czas trwania: 124 min
Tytuł: Oszustwo

Zabito właściciela wielkiej firmy Singhanię. Policja podejrzewa o morderstwo jego żonę Rię (Shamita Shetty). Inspektor policji Kelly (Kelly Dorji]]) każe śledzić podejrzaną. Zbierając przeciwko niej dowody mimowolnie staje się niemym świadkiem romansu, w jaki Ria wdaje się z żonatym Aditya Malhotra (Manoj Bajpai). Inspektorowi szkoda idealnego dotychczas męża z wyrachowaniem uwodzonego przez Rię. Jego żona (Shilpa Shetty) z bólem słucha kłamstw o konieczności późnych powrotów z pracy. Pewnego dnia w tej historii dochodzi do kolejnego zabójstwa. Tym razem ginie Ria, a podejrzanym staje się Aditya...

Czemu właściwie zaczynam oglądać taki film, gdy tyle innych, o których wiem, że kogoś poruszyły, wzbudziły czyjąś refleksję, czeka na mnie? No właśnie. Z powodu nieznanego Wam pewnie Manoja Bajpai.  Stworzeni przez niego bohaterowie: Bhiku z thrillera "Satya", Rashid z "Pinjar",  tytułowy Swami, a nawet psychopatyczny Babu z "Road" tak dalece wzruszyli mnie i zaciekawili sobą, że teraz czuję się tak, jakby należeli do moich znajomych. Jakbym zaprosiła ich do świata mego serca i głowy. Ale czy chcę utrzymać znajomość z Adityą? Patrzyłam na niego uwikłanego w związki z dwiema (granymi przez siostry Shetty) kobietami z zażenowaniem i niesmakiem.  A może to właśnie miałam czuć? Ale ja lubię, jak bohater ma coś z bohatera, a jak tu podziwiać mężczyznę,  o którym myślę w stronie biernej. Rzucany przez kobietę na podłogę, popychany na łóżko, z oczyma na smyczy jej prężącego się ciała. Zabawka  dla zmysłów Rii (Shamita Shetty). A przecież jeszcze przed chwilą przykład idealnego męża. Po kilku latach nadal wodzącego oczyma z podziwem za żoną (Shilpa Shetty), z radością przyjeżdżającego po nią do pracy, czule pieszczącego ją nocą. To rozbawionego, to poruszonego przy niej. I co się dzieje, gdy nagle kobieta, od której zależny jest w pracy (widzieliście "W sieci" z M. Douglasem?) zaczyna go kusić. Gdzie się podziała jego miłość do żony?

                                

Gdzie pamięć o sobie jako troskliwym i odpowiedzialnym ojcu? Bo przecież trudno uwierzyć, że dowodem miłości do rodziny jest trzepanie kochanki po buzi, gdy ta wspomni o rozwodzie? Jak śmie? Przecież on tylko wszedł w jej ciało, a ona myśli, że nabyła tym prawo do jego wyłączności! Aditya zdaje się nie wiedzieć, że nie ma wchodzenia w czyjeś ciało bez wchodzenia w czyjeś życie, w czyjeś serce (widzieliście "Fatalne zauroczenie" też z Michaelem Douglasem?). I tak się w tym filmie męczą ze sobą bohaterowie. Najmniej zmęczona jest uwodzicielka, ale zdradzający i zdradzana - umęczeni! On jej zaufaniem do niej, ona  rosnącą między nimi obcością.
Zasadniczo więc mierzymy się z problemem zdrady, ale zdrada oznacza często kłamstwo między ufającymi sobie dotychczas osobami, a jeśli kłamstwo to fundament dla szantażu, a nawet zbrodni. Dochodzenie w jej sprawie prowadzi oficer Kelly (Kelly Dorji), którego kamienną twarz pamiętam z roli walczącego w dżungli rebelianta Bodo w  "Tango Charlie".
Jeśli macie ochotę na zwycięstwo miłości (żoninej, bo czy jego?) nad obsesją mężczyzny słabego wobec piękna ciała kuszącej go kobiety, to możecie się spodziewać
wg ocen Filmweb.pl rewelacyjnego filmu ( 9/10), a przeciętnego wg IMDb- 5.3/10.
Piosenki A. Malika:
  • Baras Jaa E Baadal
  • Jaaoon Kahan
  • Pehle Se (Instrumental)
  • Pehle Se (Remix)
  • Pehle Se
  • Shaam Aayegi
  • Subah Bhi
Dodatkowe informacje o filmie umieszczam na wikipedii