Sloneczniki

Dil To Pagal Hai (Indie 1997 - hindi)

Dil To Pagal Hai (Indie 1997 - hindi)

15-12-2017
- serce jest szalone

Przeniesiony tu z blogu Zahry (valley-of-dance) jej  post  z 23 września  2008;  w związku z zamknięciem blogów przed onet w styczniu 2018 - w 10 lecie istnienia blogu Zahry.

Produkcja:        Yash Chopra
Reżyseria:         Yash Chopra
Scenariusz:       Tanuja Chandra, Aditya Chopra
Muzyka:            Uttam Singh
Obsada:            Shahrukh Khan, Madhuri Dixit,
                         Karisma Kapoor, Akshay Kumar,
                         Murad Ali, Hemlata Deepak, Farida Jalal
Czas trwania:    179 min.

1997

 

      


Młody tancerz i reżyser teatralny Rahul (Shah Rukh Khan) tworzy scenariusze przepełnione miłością, ale sam w nią nie wierzy. Jest absolutnie pochłonięty sztuką i nie zauważa miłości, którą od lat darzy go jego przyjaciółka i partnerka z parkietu Nisha (Karisma Kapoor).
Wbrew temu co mówi, myślami krąży koło niejakiej Mai. Dziewczyna ta jest tworem wyobraźni Rahula, ale głęboko wierzy, że ona gdzieś na niego czeka. Maja stanowi źródło inspiracji do nowego scenariusza. Nie ma jednak głównej odtwórczyni, a Nisha ze względu na swoją kontuzję nie wchodzi w grę.
Pewnego dnia Rahul nucąc sobie pod nosem „Aae Re Are” słyszy dźwięki poruszających się dzwoneczków. Tak oto poznaje Pooję (Madhuri Dixit) – dziewczynę, która kradnie mu serce swoim uwodzicielskim tańcem, a która swoje obiecała już innemu – wieloletniemu przyjacielowi (Akshay Kumar).

 

https://madaboutmoviez.files.wordpress.com/2012/11/images.jpg?w=700 


Dil To Pagal Hai może nie jest filmem najwyższych lotów, ale moje serce oszalało. Jeden z pierwszych bolly filmów z jakim się spotkałam. Mam do niego słabość i straszny sentyment. Film jest przepełniony kolorami, śpiewem i tańcem.
Mamy tu 4 zakochanych bohaterów, każdy z nich coś skrywa w sercu. Ranią się wzajemnie, nie zdając sobie z tego sprawy. Jest tu zazdrość i rywalizacja dwóch dziewczyn. Gdyby rzucić je na ring, pewnie by się pobiły. Chłopcy, co prawda życzą sobie szczęścia przez zaciśnięte zęby, ale o dziwo podchodzą do miłości bardziej racjonalne od płci pięknej.
Jest tu wiele zabawnych sytuacji, ale również irracjonalnych scen (w szczególności  podczas show). Nie ważne. Ten film jest typowym bollywoodzkim romansidłem dla niepoprawnych romantyków (takich jak ja na przykład). Aditya Chopra również musi nim być, skoro wymyślił wyznawanie sobie miłości poprzez nagrywanie kaset (audio). Oprócz miłości niczego więcej tu nie dostaniecie.

 http://image3.mouthshut.com/images/MoviesMusic/photo/Dil-To-Pagal-Hai-37786_7237.jpg

   

Występy typowo bollywoodzkie. Usychające z tęsknoty spojrzenia, wypatrujące miłości oczy, łzy wypełnione smutkiem i uśmiechy pełne radości. Zarówno SRK, Madhuri, jak i Karishma zebrali nagrody za swoje popisy aktorsko-taneczne. Scenariusz nie wymagał zbyt wiele od aktorów, toteż wiele nie pokazali. Uważam jednak, że Madhuri poprzez swój taniec w 100 % skradła ten film .
A teraz ścieżka dźwiękowa. O tak! Doskonale wkomponowana w miłosne rozgrywki. Uwielbiam te rytmy, mogłabym ich słuchać bez znudzenia. Na aplauz zasługuje Koi Ladki Hai, czyli taniec w deszczu w towarzystwie dzieci oraz The Dance of Envy, czyli jak wypaść lepiej od tej drugiej. Reszta to hasanie po parku, chodzenie z rozłożonymi ramionami w „warsztacie samochodowym?” i występy na scenie w kosmicznych strojach. Mnie się podobało.


 


Film zebrał 8 Nagród Filmfare, 3 Nagrody National i 10. Zee Cine Awards.
Na początku miał wystartować z tytułem „Maine To Mohabbat Ki Hai” (nie wiem co dokładnie to znaczy, ale pewnie coś w rodzaju „A oto moja historia miłosna„). To pierwszy film Bollywoodzki, który został nakręcony w Niemczech, a dokładnie w Baden-Baden Europa Park. Okazał się jednym z największych hitów roku 1997. 

 

ALBUM


   1. Dil To Pagal Hai (Lata Mangeshkar, Udit Narayan)
   2. Are Re Are (Lata Mangeshkar, Udit Narayan)
   3. Bholi Se Surat (Lata Mangeshkar, Udit Narayan)
   4. Dholna (Lata Mangeshkar, Udit Narayan)
   5. The Dance of Envy (Instrumental)
   6. Pyar Kar (Lata Mangeshkar, Udit Narayan)
   7. Koi Ladki Hai (Lata Mangeshkar, Udit Narayan)
   8. Ek Duje Ke Vaaste (Lata Mangeshkar, Hariharan)
   9. Le Gayi (Asha Bhosle)
 10. Are Re Are II (Lata Mangeshkar, Udit Narayan)

 

PART 1
PART 2