Sloneczniki

Dhanak (Indie 2015 - hindi)

Dhanak (Indie 2015 - hindi)

15-10-2017
- w drodze, by przejrzeć
Reż. Scen.  Nagesh Kukunoor (3 Deevarein, Hyderabad Blues, Iqbal, Dor, Mod, Aashayein)
jezyk hindi
tłumacz. tytułu: Rainbow, Tęcza.
2015
IMDb 8/10
trailer

https://i.pinimg.com/originals/a0/aa/6d/a0aa6dbfe6a8896fd73cc08e1f002f8b.jpg

Mała wioska otoczona pustynnym Radżastanem. Bezdzietne małżeństwo wychowuje dwójkę dzieci krewnych. Ich rodzice zginęli. Ośmioletni  Chotu () nie widzi.  Dwa lata  starsza od niego  Pari () siostra opiekuje się nim czule. Dzieci często atakowane, a czasem wręcz głodzone przez opiekującą się nimi ciotke, nieskutecznie bronione przez wuja. Mają oparcie tylko w sobie. Pewnego dnia Pari widzi plakat z podobizną SRK, który budzi w niej nadzieję na przywrócenie wzroku bratu.


https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BMzE4MjIxNDA2OF5BMl5BanBnXkFtZTgwMDAzNDU5ODE@._V1_.jpg

 


Pari wyprowadza braciszka na pustynne drogi


http://s3.india.com/travel/wp-content/uploads/2016/04/dhanak-trailer.jpg


Radźastanu w poszukiwaniu miejsca, w którym sławny aktor kręci właśnie film. Po drodze zdarzają im się różne rzeczy, zagadkowe,


https://i.ytimg.com/vi/qOeMZsKbCCw/maxresdefault.jpg

 

radosne,


http://cinemaakil.com/wp-content/uploads/2017/07/Dhanak-Still-6.jpg

 

czasem wręcz groźne....


https://2.bp.blogspot.com/-NA3mFiSaeWY/WO7Oc-Z4C8I/AAAAAAAABpg/27lfS1h7ZUUdzXBsoAbOLYrQ51SWoxoGwCEw/s1600/Rainbow%2B07.JPG



Kukunoora znam i lubię z takich filmow, jak 3 Deevarein, Hyderabad Blues, Iqbal, Dor, Mod, Aashayein. Dlatego ciekawa jestem każdego kolejnego filmu. Ten film sprawia wrażenie bajki. W pięknych krajobrazach Radżastanu, z pochwałą więzi w rodzeństwie, z triumfem wartości rodziny.


 

 

Film drogi.

https://www.berlinale.de/media/filmstills/2015_1/generation_13/201504112_2_IMG_FIX_700x700.jpg

 

Z motywem dzieci, który pojawił się poprzednio w pierwszych filmach  chemika  z zawodu, filmowiec z wyboru Nagesha Kukunoora (w debiucie Daak Ghar i w Rockford wg Tagore ). Reżysera  podziwiam za  za DorIqbal. W obu filmach znajduję dużo ludzkiego ciepła i dążenie wbrew trudom do celu. Podobnie  i tu. Jak w  Dor , w Dhanak oszałamia piękno pustych pzrestrzeni Radżastanu z wybuchami kolorów przy spotkaniach z ludźmi. Jak w Iqbalu  - pojawia się tu motyw osoby ograniczonej w swoim spostrzeganiu świata (tu niewidomego chłopca, tam głuchoniemego) plus ratująca go relacja ze starszą siostrą.

Kukunoora ciekawią odmieńcy, dziwacy,


https://saminaik.files.wordpress.com/2016/12/dhanak-box-office-collection.jpg

 

ludzie w granicznych sytuacjach. Mod -  ktoś, kogo już  kochamy, okazuje się być kimś innym, do tego osobą w odczuciu społecznym nie budzącą zaufania, nieobliczalną, trudną do tworzenia więzi, planowania wspólnego życia w przyszłości. W  Aashayein dowiedziawszy się o śmiertelnej chorobie bohater rusza w podróż ze swego świata  do hospicjum, w miejsce, gdzie ludzie umierają, a z tego miejsca dalej, dużo , dużo dalej...To podróż, w którą każdy z nas rusza urodziwszy się. Zdążając do przejścia wg jednych w nicość, wg innych w nieznany świat miłości, "gdzie Bóg otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już nie będzie. Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już nie będzie" . W 3 Deevarein, reżyser umieściwszy akcję w więzieniu próbuje sobie odpowiedzieć na pytanie, co czują ludzie, którzy zabili i wkrótce sami zostaną zabici. W Dor ceną za życie jest wybaczenie.

Dhabak w porównaniu z tym filmami wydaje się być lżejszy, jakby bajkowy. Wpisany w magię kina

 

https://saminaik.files.wordpress.com/2016/12/dhanak-filmy-sasi.png

 

które sprawia, że gwiazdy kina zastępują role świętych. To oni obiecują nam wyzwalenie, ocalenie, czasem nie bez pokrycia.

 

 PIOSENKI:

- Lets give Love a Chance

- Mahandi so Hath

- Jeene Se Bhi Zyaada

-