Salomea (2001 Rosja)
Salomea (2001 Rosja)
07-05-2017
- jak biednej nie wyjść ze starca
2001
jezyk rosyjski
10 serii
Już punkt wyjścia filmu zaciekawił mnie. Dwie siostry: Salomea (Olga Budina) i Katia (Daria Moroz). Starsza pozuje młodszej do obrazu Salome z głową Jana Chrzciciela na tacy. Zaczynają ze sobą rozmawiać.
" Wiedziała o co tańczy, a jednak tańczyła tak, że porwała Heroda, tak dalece, że ten zaparł się współczucia dla proroka. Wytańczyka jego śmierć". Salomea, której imię przypomina imię córki Herodiady, gotowa jest tak uwodzić mężczyzn, żeby sami przynosili jej swe puste głowy na tacy. Jej ojciec (Nikołąj Karaczencow)
od lat przegrywa w karty niebotyczne sumy, wyprzedaje las, zadłuża posiadłość. Rodzinie grozi zajęcie domu i ziemi. Nadchodzi kolej na wyprzedaż ostatniego dobra: córek. W zyskowne małżeństwo. Salomea jest świadoma tego, co ją czeka
i gotowa zrobić wszystko,
by uniknąć ślubu ze starcem z tytułem książęcym.
Nawet za cenę dobrych relacji z siostrą
i reputacji rodziny.
Z trzech wątków (była też opowieść o rozdzielonych losach braci...bliźniaków; jak w Bollywoodzie)
tylko ten mnie wciągnął, więc obejrzałam na podglądzie. Kiedy okazała się, że kilka śmierci w ekipie (w tym reżysera) uniemożliwiło dokończenie ekranizacji książki, wyszukałam ją w sieci, by doczytać. W miarę upływu akcji było coraz smutniej.
jezyk rosyjski
10 serii
Już punkt wyjścia filmu zaciekawił mnie. Dwie siostry: Salomea (Olga Budina) i Katia (Daria Moroz). Starsza pozuje młodszej do obrazu Salome z głową Jana Chrzciciela na tacy. Zaczynają ze sobą rozmawiać.
" Wiedziała o co tańczy, a jednak tańczyła tak, że porwała Heroda, tak dalece, że ten zaparł się współczucia dla proroka. Wytańczyka jego śmierć". Salomea, której imię przypomina imię córki Herodiady, gotowa jest tak uwodzić mężczyzn, żeby sami przynosili jej swe puste głowy na tacy. Jej ojciec (Nikołąj Karaczencow)
od lat przegrywa w karty niebotyczne sumy, wyprzedaje las, zadłuża posiadłość. Rodzinie grozi zajęcie domu i ziemi. Nadchodzi kolej na wyprzedaż ostatniego dobra: córek. W zyskowne małżeństwo. Salomea jest świadoma tego, co ją czeka
i gotowa zrobić wszystko,
by uniknąć ślubu ze starcem z tytułem książęcym.
Nawet za cenę dobrych relacji z siostrą
i reputacji rodziny.
Z trzech wątków (była też opowieść o rozdzielonych losach braci...bliźniaków; jak w Bollywoodzie)
tylko ten mnie wciągnął, więc obejrzałam na podglądzie. Kiedy okazała się, że kilka śmierci w ekipie (w tym reżysera) uniemożliwiło dokończenie ekranizacji książki, wyszukałam ją w sieci, by doczytać. W miarę upływu akcji było coraz smutniej.